Dia .




Dia bagaikan penghibur lara.
Dia bagaikan teman sejati.
Dia bagaikan kekasih.

Siapa dia ?

Tidak perlulah si dia dikenali.
Dia cuma teman.
Yang hadir pada waktu tertentu.
Yang tidak selalunya bersms.
Yang tidak selalunya bercall.
Yang hanya berhubung apabila bosan.
Yang hanya berhubung apabila rindu.

Sejak aku dibangku sekolah lagi kami berteman.
Apabila waktu lapang, pasti dia akan aku hubungi.
Kami hanya rapat di dalam talian sahaja.
Tidak pernah berjumpa.
Pelik kan.
Tapi, itulah hakikatnya,

5 tahun.
Bukan tempoh yang singkat.
Bagaimana dia masih layan aku.
Tidak pernah berubah.
Dia selalu membuat aku tersenyum.
Taktala aku sedang marah pada dia.
Dia insan istimewa.

Kalau diberikan aku peluang.
Aku benar-benar ingin berjumpa dia.
Mengharapkan dia seperti apa yang aku bayangkan.
Sepanjang perkenalan ini.
Andai dia selama ini yang dicari.
Aku bersyukur.
Tidak perlu mengharap lebih.
Andai belum pasti dia jodohku.
Sekian .

2 comments:

  1. wow.. relationshiip yang memang wujud.. suci... pernah alami.. mungkin persahabatan yang tak sanggup dijalin lebih lanjut kot.. takut ada feeling2 yang menganggu gugat hubungan kawan...

    ReplyDelete
  2. Waaaaaaa , kawan kan dia ? Tapi . Risau jadi mcm dida . 1st cakap kawan kawan . Sampai sekarang kami terlampau rapat sampai ramai cakap kami coupl . & sangat sedih bila hubungan kawan tu merobek hati seseorang . Yess his gf . So , just watlek . Biar kawan sampai bila-2 . Ada jodoh , tak kemana :) Kann ? Sorry , lebih pulak komen xD

    ReplyDelete